Ponieważ pojęcie „lojalność wobec marki” staje się coraz bardziej zrozumiałe, wiele firm uważa, że droga do sukcesu polega na ciągłym rozwijaniu komunikacji w mediach społecznościowych, ponieważ starają się zrobić wszystko, aby przyciągnąć uwagę klienta, nawet jeśli oznacza to zalanie ich komunikatami marketingowymi. Chociaż może to być dominujący trend marketingowy, to wcale nie musi być to dobra praktyka na przyciąganie i utrzymywanie klientów.
Branża marketingowa rozpoczęła nieodwracalny proces, w którym stopniowo traci swoją spójność, aby zrobić miejsce dla nieładu i chaosu. W tym „bezstrukturalnym” środowisku marki walczą o to, by coś zmienić, ponieważ ich komunikaty gubią się w środowisku, które sprzyja identyczności. W dążeniu do przyciągnięcia uwagi marki wybierają „wirusowość” zamiast „intensywność”. Marketing staje się złą inwestycją, jeśli po prostu wrzuca różne treści do sieci, nie wiedząc, czy przyniesie to pożądane efekty. Ważne jest, aby stworzyć tożsamość i bronić tej tożsamości za pomocą skutecznych kampanii reklamowych. Tu z pomocą przychodzi doświadczona Funktional.
Wśród nieustannych zmian paradygmatów jedyne, co pozostaje niezmienne, to kondycja ludzka. Jest to zasób, z którego muszą korzystać marki i agencje reklamowe. Strategia marketingu musi polegać na dostarczaniu prostych rozwiązań złożonych problemów, a nie na dalszym zaśmiecaniu umysłu konsumenta.
Branding – Droga naprzód
Ankiety przeprowadzone przez Corporate Executive Board wskazują, że rosnąca ilość komunikatów marketingowych, zamiast skłaniać konsumentów do zaangażowania, stała się głównym źródłem zamieszania. W badaniu zbadano, co sprawia, że prawdopodobieństwo dokonania zakupu, wielokrotne kupowanie produktu i polecanie go innym staje się większe wśród konsumentów. Okazuje się, że największym motorem polecania produktów przez konsumentów jest prostota decyzji. Rzucanie dużej liczby komunikatów w kierunku konsumentów niewiele pomaga w osiągnięciu tej prostoty. Zamiast tego marketerzy muszą przeprojektować swoją komunikację, aby pomóc w nawigacji, zbudowaniu zaufanie i ułatwienia konsumentom rozważenia dostępnych opcji.
Wspomaganie nawigacji wiązałoby się z opracowaniem efektywnych ścieżek zakupowych spersonalizowanych przez markę, tak aby zminimalizować źródła informacji, którymi kieruje się konsument. Musi to być uzupełnione przez rozwój w obszarze tak zwanym Big Data i zaawansowaną analitykę, która wyznacza ścieżkę zakupową konsumentów. Marki muszą pracować nad budowaniem sieci godnych zaufania doradców, którzy skutecznie podkreślają uzasadnienie faworyzowania produktu. Marketerzy muszą również zapewnić swoim konsumentom narzędzia do identyfikacji i oceny funkcji, które są dla nich najistotniejsze.